Talks about

Upoznajte buduću Annie Leibovitz

Kada je ideja bloga bila još u začetku i kada nisam imala ni web dizajnera_ku ni programera_ku, znala sam ko će da me fotografiše. Bez razmišljanja odlučila sam da to bude Dragana Dušanić.

Dragana Dušanić je fotografkinja iz Teslića, po zanimanju diplomirana novinarka. Fotografijom se bavi skoro 3 godine, ali  ljubav prema fotografiji po riječima sagovornice javila joj se mnogo ranije.

dragana-dusanic
Dragana Dušanić

Ljubav prema fotografiji postoji još od djetinjstva. Često sam fotografisala sestru dok je još bila mala, željela sam da fotografišem svaki njen pokret i tako trošila snimke na našem porodičnom analognom fotoaparatu. Naravno pola tih fotografija nisu bile dobre, ali neke su se ipak našle u našoj porodičnoj foto arhivi. Tada nisam mogla ni zamisliti da će mi fotografisanje jednog dana biti zanimanje. Još dok sam bila u srednjoj školi željela sam da imam profesionalni fotoaparat, jer mi je fotografisanje postalo hobi. Kada se ta želja ostvarila odlučila sam da naučim i da ga koristim. Fotografisala sam sestre i drugarice, pohađala sam kurs fotografije itd. a kada sam napravila Facebook i web stranicu i drugi su primjetili moj rad i počeli su me angažovati.

Kaže da se ne sjeća da li je njena prva fotografija bila portret njene mlađe sestre ili neko cvijeće jer je jedno vrijeme bila opsjednuta cvijećem i prirodom.

dsc_2538

dsc_9216

Najviše volim da fotografišem portrete, pogotovo one slučajne, spontane, gdje se vide stvarne ekspresije lica. To je jedan pravi izazov jer je svako ljudsko lice specifično samo po sebi i krije neku drugu priču. Takođe me zanima novinska i modna fotografija.

Draganu sam upoznala sasvim slučajno na faksu, vjerovatno dok smo polagale neki ispit. Kroz priču o faksu, skriptama, učenju, muzičkim festivalima došle smo i do zaključka da pored novinarstva imamo još jednu zajedničku ljubav, a to je fotografija.

kultura-i-umjetnost_gentleman1_dragana-dusanic

kultura-i-umjetnost_rock-and-roll-publika_dragana-dusanic

Osim što je jedna od najboljih, ako ne i najbolja fotografkinja koju poznajem Dragana je uvijek vesela sa osmjehom od uha do uha, raspoložena i uvijek spremna da učini sve, pa i najluđu stvar da ima najbolju fotografiju. Za ovih nekoliko godina koliko je znam nikad je nisam vidjela neraspoloženu, mrzovoljnu i da joj je mrsko fotkati.

dsc_3026-2

Ako odlučite da vas baš ona fotografiše za maturu, apsolventsko veče, svadbu ili neki drugi najbitniji događaj u životu vjerujte mi neće te se pokajati. Poželjećete da je Dragana uvijek uz vas i da vas fotka.

dsc_1520

Svoje radove izlagala je na zajedničkoj izložbi „Ispod granica“ po završetku foto radionice od koje je sve otprilike i krenulo uzlaznom putanjom. Iako rijetko šalje fotografije na foto konkurse  na memorijalni foto konkurs Gorana Terzica poslala je nekoliko fotografija, iz poštovanja, jer je Gorana Terzića poznavala dobro kao kolegu. Na toj izložbi su izložene tri njene fotografije. Jedna od njenih fotografija se našla na izložbi u Sarajevu na temu život Roma. Zipa photoagency takođe sprema zajedničku izložbu na kojoj ćemo moći vidjeti Draganine radove.

dsc_4974

Dok čekamo Draganine izložbe u nekim domaćim, evropskim ili svjetskim galerijama njene radove možete pogledati na njenoj FB stranici Dragana Dušanić photography, web sajtu www.draganadusanic.com i Instagram profilu .

Planovi i želje za budućnost su joj…

Svakako jedna od želja je da mnogo putujem, napravim što više foto reportaža, da upoznam što više kultura iako smatram da prvo treba obići ono što nam je najbliže jer i naša zemlja i okolne imaju prelijepa prirodna bogatstva koja ne smijemo zanemariti. Naravno mnogo je još planova i želja ali o tom po tom.

dsc_2559

Možda će za nekoliko godina Dragana biti naša nova_i Annie LeibovitzLara JadeVilijam Klajn, Ričard AvedonHorst P. HorstLjalja KuznjecovaVivijan Mejer ili Leila Alaoui.

Ne mogu reći da mi je fotografija i fotografisanje hobi, to je za mene neka vrsta ljubavi. Istražujući dosta o fotografima, znate šta me iznenadilo? To što je najmanje žena prisutno u fotografiji, kao fotografkinje. Čak i kada sam u google pretraživač ukucala ”fotografkinja”, google mi nije ništa ponudio. Na riječ ”fotograf” dobila sam milion rezultata (među njima bilo je svega nekolicina ženskih imena).

Zašto su žene uglavnom poznate kao modeli, po svim standardima ljepote, na fotografiji, ali ne i kao one koje stvaraju fotografiju?

dsc_0807-2

dsc_00838

dsc_5044

 

Leave a Reply

