Tolerant food

Homemade coconut milk

U srednjoj školi sam otkrila da sam intolerantna na laktozu, tako da sam morala da nađem zamjenu za mlijeko.

Probala sam sojino, čisto bez ikakvih dodataka okusa, poput vanilije itd. i nije mi se dopalo.  Pokušavala sam da nađem razne zamjene, ali uzalud. Ipak u prodaji se pojavilo mlijeko bez laktoze, ali je ubrzo povučeno zbog aflatoksina. Iako sam poslije nekoliko mjeseci mogla ponovo da ga kupim, odustala sam jer nisam znala šta pijem.

Polako su na police u prodavnice počeli da dolaze i mlijeka od kokosa, soje sa okusom vanilije, badema… Nisam ih uzimala iz prostog razloga jer nisam znala šta pijem, da li mlijeko ili neki hemijski pripravak koji se prodaje kao mlijeko, a koji ima astronomsku cijenu.

Zato sam odlučila  sama  napraviti neka od navedenih vrsta mlijeka, kako bih bila sigurna da znam šta pijem.

Želim s vama da podijelim recept za kokosovo mlijeko koje sam našla na internetu.

Kokos i kokosovo mlijeko su neopravdano stekli lošu reputaciju jer sadrže veliku količinu masti. Ipak, ako je vjerovati novim istraživanjima – nekonzumiranje dovoljno masnoća zapravo može uzrokovati povećanu tjelesnu težinu.

Jedinstvene srednje lančane masne kiseline u kokosovom mlijeku dokazano pomažu  mršavljenju, poboljšavaju imunitet, smanjuju rizik od srčanih oboljenja te utiču pozitivno na zdravlje kože i kose.

 Ono čega trebamo biti svjesni kod konzumacije kokosovog mlijeka jest da jedna čaša sadrži od 300 do 400 kalorija. Stoga ako se ovo mlijeko konzumira na dnevnoj bazi, svakako se preporučuje napraviti određene promjene u prehrani i izbaciti neke dodatne kalorije. Ono što ćete primijetiti je i specifičan okus koji je najsličniji kravljem mlijeku od svih biljnih alternativa.

Kokosovo mlijeko  ima razne svrhe u kuhinji, pogotovo veganskoj i egzotičnoj, ali se koristi i u kozmetici. Bogato je vitaminima C, E, B1, B3, B5, B6, kao i željezom, selenom, natrijumom, kalcijumom, magnezijumom i fosforom. Takođe kokosovo mlijeko je pogodno za anemične osobe.

kokosovo-mlijeko-7

Sve što vam je potrebno od sastojaka za kokosovo mlijeko:

  • 2 čaše organskog  kokosovog brašna 
  • 4 – 4.5 čaša vode
  • med za slađi okus i ekstrakt vanilije, po želji

Priprema:

Vodu zagrijte na 60 stepeni, bitno je da ne proključa. Sklonite vodu sa izvora toplote i u nju dodajte kokosovo brašno i pustite da se ohladi desetak minuta.

kokosovo-mlijeko1

Nakon što ste sačekali da se ohladi prebacite sve u blender i miksajte oko jedan minut.

kokosovo-mlijeko-2

Na kraju procijediti mlijeko kroz gazu ili skroz sitno cjedilo, kako bi dobili čisto mlijeko bez pulpe. Najbolje rezultate ćete dobiti ako gazu uzmete u ruke i dobro istisnete rukama svo mlijeko.

kokosovo-mlijeko3

Pulpu koja vam je ostala nakon cijeđenja nemojte bacati, prosušite je i ostavite za kasnije.

kokosovo-mlijeko-4

Po želji možete dodati med ili ekstrakt vanilije. Ja sam dodala dvije kafene kašike meda.

Kokosovo mlijeko može stajati u frižideru od 4 do 5 dana.

kokosovo-mlijeko-5

kokosovo-mlijeko-6

2 thoughts on “Homemade coconut milk

Leave a Reply

