Talks about

Jocin nakit – J282 brend u nastanku

Rođena u zimu, a konstantno joj hladno. Odrasla u malom, a pronašla se u velikom gradu. Uživa u sunčanim danima, ali je alergična na sunce. Obožava čokoladu i sladoled, ali ne voli sladoled od čokolade. Master psiholog koja ne sluša baš uvijek sopstvene savjete. Profesorica koja izgleda kao đak. Voli preciznost brojeva dok se bavi statistikom i neograničenu slobodu dok izrađuje nakit. Ona  je Jovana Babić.

644x996
Jovana Babić

Jovanu poznajem duže vremena pošto smo iz istoga mjesta. Uvijek mi je bila fascinantna sa svojim stilom oblačenja i ponašanja koji se dosta razlikovao od stila naših vršnjaka.

Prije nekoliko godina počela je da pravi nakit i primjetila sam da to nije obični nakit koji ćete nositi samo kao asesoar. Svaki komad Jocinog nakita J282 je priča za sebe.

Kako je nastao Jocin nakit J282?

Jovana Babić: Nakit sam uvijek voljela i tu sam ljubav valjda naslijedila i od moje bake, mame, tetke… Prve komade sam napravila baš za njih. Isprva sam sklapala nakit jer me je to opuštalo, omogućavalo mi je da malo pobjegnem od stresa svakodnevice i uronim u svijet boja, kamenja, svjetlucanja. Ljudima se dopalo to što sam radila i malo po malo sam imala sve više narudžbi. Ljudi su prepoznali valjda svu tu pozitivnu energiju i to je privuklo pažnju. Sad vrijedno radim na tome da lijepe emocije i vedre boje dopru do što većeg broja ljudi.

j282-3

Neobičan nakit nosi i neobično ime…

Jovana Babić: Pri odabiru naziva sam se vodila pitanjem šta bi to bilo jedinstveno i prepoznatljivo, dovoljno neobično da privuče paznju a dovoljno jednostavno da se zapamti. Smatrala sam da je važno da ručno rađeni nakit nosi pečat onoga ko ga izrađuje. I onda mi je sinulo. Najčešće kad se s nekim upoznajemo kažemo svoje ime, a u razgovoru se često vrlo brzo pita i za rođendan. J282 je upravo to – prvo slovo mog imena i moj rođendan.

j282-7

Po čemu se tvoj nakit razlikuje od drugog ručno rađenog nakita?

Jovana Babić: Ono po čemu se vizuelno razlikuje je upravo način kombinovanja poludragog kamenja i privjesaka. Nisam nigdje naišla na tako šarene i vesele komade. Nastojim da uvijek spajam poludragi kamen i po bojama i po značenju koje ima (za jedne se vjeruje da privlače ljubav, za jedne da su za zdravlje, za druge opet da privlače novac, sreću u poslu, ili da pojačavaju koncentraciju, vezu sa prirodom itd). Druga stvar, koja je vrlo važna za ručno rađeni nakit, je ljubav i posvećenost koju ulažem dok pravim svaki komad. Često za narukvice, koje zovem Princess (princeze), kažem da su dobile novu mamu i novi dom kad odu u ruke zadovoljnih mušterija.

j282-13

Sjećaš li se prvog komada nakita koji si napravila?

Jovana Babić: Prvi komad nakita koji sam napravila mi je iz današnje perspektive jako smiješan zapravo. Imala sam privjesak kostura koji svijetli u mraku i poželjela sam da ga nekako nosim i sklopila sam od toga minđuše. To je bilo nekad u osnovnoj školi. Prvu ozbiljniju stvar sam napravila kada se ukazala potreba za ogrlicom od tirkiza kakve nije bilo da se kupi i onda sam uložila maksimalni trud (dupli usljed neiskustva) da bi taj komad ugledao svjetlost dana. To se desilo prije otprilike pet godina i, naravno, mnogo se razlikuje od onoga kako i šta pravim danas.

j282-9

Šta najviše voliš da izrađuješ?

Jovana Babić: Najviše volim da pravim stvari po narudžbi. Nevezano za to koji je komad, svaka stvar koja se pravi po narudžbi ima taj neki specifičan duh. Ako neko naručuje za poklon i nije siguran šta želi, onda pitam šta to krasi nekoga kome poklon ide, koji su hobiji te osobe, ko bi tu osobu glumio u filmu ili da mi kažu bilo šta što smatraju važnim. Kad sakupim neke informacije posvetim se pravljenju prijedloga. Najčešće prvi utisak i prva ideja daju najljepši rezultat. Ljudi i njihove lijepe strane su najbolja insipracija, ideje tad same dolaze. Pogotovo ako je poklon za nekoga koga vole, to je poseban užitak.

j282-14

Imaš li kakvu zanimljivu situaciju da ispričaš u vezi pravljenja nakita ili prodaje?

Jovana Babić: Svaka narudžba sa sobom nosi zanimljive priče. Kada su ljudi komunikativniji dešava se da shvatimo da imamo i zajedničkih prijatelja ili da smo neko ko naručuje ili kome ide poklon i ja sa istih prostora. Zanimljiva mi je i sestrina priča od ljetos. Dala sam joj da ponese narukvice na plažu da ih slika, ali su se žene koje su bile u blizini zainteresovale i kupile od nje sve što je ponijela. Jednom prilikom sam imala narudžbu sa profila koji mi je djelovao sumnjiv (privatan profil a muško, znate već da internet nije uvijek bezbijedan) a dogovorila sam lično preuzimanje. Pozvala sam momka da ide sa mnom da bih se osjećala sigurnije. Na kraju se ispostavilo da sam tri dana jurila određeno kamenje po gradu i sklapala nakit – za sebe. Momak je htio da mi pokloni kamenje sa određenim značenjem a znao je da uvijek pravim stvari koje bih i sama nosila.

j282-4

Jocin nakit  možete pogledati na Instagramu J282_world  i na Facebook stranici Jocin nakit – J282. Ako želite da kupite nešto od Jocinog nakita, možete da joj pošaljete poruku u inbox i sa Jovanom se dogovore o najboljem rješenju. Nakit se šalje se poštom i na adresi je u roku od nekoliko radnih dana, a dostupan je i za one koji žive u inostranstvu. Zavisno od lokacije, nakit se može pogledati i preuzeti i uživo. Trenutno je to moguće u Kozarskoj Dubici.

j282-10

Gdje vidiš Jocin nakit – J282 u budućnosti?

Jovana Babić: Toliko je mnogo ideja za budućnost koje samo čekaju svoj trenutak. Spisak je dugačak ali na mnogima od njih se već radi. Dugogodišnji plan uključuje namjeru da J282 pretvorim u pravi brend koji će, nadam se, postati prisutan na veoma širokom prostoru (ovim putem bih pozvala i zainteresovane za saradnju da se jave). Tu je i ideja za sajt. U skorije vrijeme imam u planu da predstavim redizajniran logo. To me mnogo raduje i jedva čekam da čujem i reakcije.

j282-17

j282-19

j282-20

j282-15

j282-21

j282-1

3 thoughts on “Jocin nakit – J282 brend u nastanku

Leave a Reply

